• img1
  • img1
  • img1
  • img1
  • img1

Održana edukacija o oblicima prijevara i načinima zaštite osoba starije životne dobi

Objavljeno .

U srijedu 01.03.2017. godine  u prostorijama Centra za pomoć starijim osobama (Centra +65) policijski službenici  Odjela prevencije PU istarske održali su edukaciju o pojavnim oblicima prijevara i načinima zaštitnog ponašanja osoba starije životne dobi.
Na predavanju su prisustvovali predstavnici Udruge umirovljenika, Hrvatske stranke umirovljenika, Sindikata umirovljenika hrvatske, Udruge Labin-Zdravi grad te domari klubova umirovljenika Grada Labina.
 
Voditeljica Odjela prevencije Alica Rosić-Jakupović upoznala je prisutne s različitim oblicima prijevara osoba starije životne dobi, koje predstavljaju  specifičnu, osjetljivu i ranjivu skupinu populacije.  Naglasila je kako se prijevare starijih osoba najčešće čine na sljedeće načine:
   - lažnim predstavljanjem
   - dovođenjem u zabludu u pogledu tjelesnog ili materijalnog stanja i stradavanja
   - dovođenjem u zabludu u pogledu marke i kvalitete proizvoda
    -iskorištavanjem odsutnosti neke osobe, stresne situacije ili trenutnog duševnog stanja žrtve.
Kroz konkretne primjere za svaki pojedini oblik prijevare, voditeljica Odjela prevencije pojasnila je načine na koje počinitelji nastoje ući u domove žrtava i iskoristiti njihovu nepažnju kako bi im otuđili dio imovine. Upozorila je na počinitelje i njihov pristup žrtvi te način rada, a to su prije svega drskost, snalažljivost, odvažnost, autoritativni nastup, pričljivost, prikazivanje empatije, rad po unaprijed stvorenom scenariju, brza provedba transakcija, upornost u nagovaranju, uvredljivost prema svakoj skepsi usmjerenoj prema provjeri „činjenica“ koje iznosi, razne simulacije poput bolesti, malaksalosti, nesvjestice te izazivanje sažaljenja.
U završnom dijelu dani su sljedeći savjeti:
   - ne nasjedajte na pokušaje ulične prodaje raznih proizvoda
    samo nekvalitetna, neoriginalna i roba sumnjivog porijekla može se prodavati po znatno nižim cijenama od uobičajenih
   - oprez kod konverzacija i transakcija novčanih i drugih vrijednosti
   - ne puštajte nepoznate osobe u svoje domove bez utvrđivanja o kome je riječ
   - pitajte osobu tko je, od kud dolazi i što hoće od vas
    -ukoliko se osoba predstavi kao službena osoba, tražite od nje službenu iskaznicu
    -ukoliko vam je osoba sumnjiva unatoč službenoj iskaznici, prije puštanja u svoj dom telefonom provjerite je li služba koju navodno predstavlja uputila službene osobe kod vas
    -ne dajte se impresionirati odlučnim nastupom nepoznatog, njegovom titulom i slično
    -vaši osobni podaci su zaštićeni zakonom i može ih prikupljati samo onaj tko je za to zakonom ovlašten i onaj tko za to dobije vaš pristanak
    -ne nasjedajte na trikove poput  nesvjestice, malaksalosti, bolesti
    -zapamtite izgled osobe, boju kose i očiju, visinu, stas i karakteristične znakove (madeže, ožiljke i sl.)
    -zapišite registracijsku oznaku vozila kojim su osobe došle, boju, marku i druge karakteristične detalje vozila
    -lopovi i prevaranti u pravilu koriste malo trikova, ali u različitim varijantama: oni mole za pomoć ili manju uslugu, lažno se predstavljaju kao službene osobe ili jednostavno tvrde da vas poznaju.
    -svi ti izgovori služe jednom cilju: da otvorite vrata i pustite počinitelja u vaš životni prostor kako bi vas se okralo ili prevarilo; ne dozvolite da dođe do toga.
 
 
 
  • grad_labin
  • istra
  • mrezazdravihgradova